ارتباطات و رسانه

وبلاگ دانشجویان کارشناسی ارشد رشته ارتباطات دانشگاه آزاد تهران مرکز - ورودی 1393

ارتباطات و رسانه

وبلاگ دانشجویان کارشناسی ارشد رشته ارتباطات دانشگاه آزاد تهران مرکز - ورودی 1393

عضویت در خبرنامه

ارتباطات و رسانه

مطالب منتشر شده در این وبلاگ توسط ارتباطاتی‌های دانشگاه آزاد تهران مرکز تهیه شده است.

دیوید مورلی و مخاطبان فعال

جمعه, ۴ دی ۱۳۹۴، ۱۱:۰۵ ق.ظ

دیوید مورلی به بسط نظریات استوارت هال اقدام کرد و مدلی تجربی از این نظریات به دست داد. از نظر او تلویزیون یک رسانه‌ی خانگی است که باید در خانه مطالعه شود و باید در زمینه طبیعی آن را مطالعه کرد.
مورلی معتقد بود که مردم تلویزیون را در محیط‌های خانگی می‌بینند و بعد در همین محیط آن‌ها را تفسیر می‌کنند و در این تفسیرها به فهم و خوانش‌های خودشان از متون اهمیت بیشتری می‌دهند تا خوانش‌هایی را که مورد نظر سازندگان برنامه‌هاست. مورلی در ادامه کار هال، رمزگشایی را فقط بر اساس طبقه و موقعیت اجتماعی قلمداد نمی‌کند و به متن، مخاطب و دسترسی گفتمانی نیز اهمیت می‌دهد.

تهیه و تنظیم: فریبا سلطانی
*******************************************************
نقد و نظارت، اطّلاع رسانى صادقانه و شفّاف، طرح و تبادل آراء و افکار در جامعه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی