ارتباطات و رسانه

وبلاگ دانشجویان کارشناسی ارشد رشته ارتباطات دانشگاه آزاد تهران مرکز - ورودی 1393

ارتباطات و رسانه

وبلاگ دانشجویان کارشناسی ارشد رشته ارتباطات دانشگاه آزاد تهران مرکز - ورودی 1393

عضویت در خبرنامه

ارتباطات و رسانه

مطالب منتشر شده در این وبلاگ توسط ارتباطاتی‌های دانشگاه آزاد تهران مرکز تهیه شده است.

مدل پروپاگاندا از نوام چامسکی

پنجشنبه, ۲۳ مهر ۱۳۹۴، ۰۵:۱۷ ب.ظ

پروپاگاندا شکلی از ارتباط است که هدفش تحت تاثیر قرار دادن عقاید یک جامعه به سوی دلایل و جوانبی است که برای شخص یا گروهی مفید باشد. مدل پروپگاندا مدلی مفهومی – با وجودی که از طرف مخالفین متهم به تئوری توطئه شده است - در اقتصاد سیاسی است که توسط ادوارد هرمان و نوام چامسکی ارائه شده است و نشان می‌دهد چگونه پروپاگاندا، شامل سوگیری نظام مند، در رسانه‌های عمومی عمل می‌کند. این مدل به دنبال این است که نشان دهد چگونه مردم پروپاگاندایز می‌شوند و چگونه رضایت برای سیاست‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در ذهن مردم بر اساس این پروپاگاندا "ساخته" می‌شود.

دریافت فایل

تهیه و تنظیم: مهرداد حدیدی
*******************************************************
نقد و نظارت، اطّلاع رسانى صادقانه و شفّاف، طرح و تبادل آراء و افکار در جامعه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی