مخاطبان پراکنده و اقتدار مصرف کننده، نیکلاس آبرکرامبی و بریان لانگهُرست، استاد دکتر دهقانشاد
دوشنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۲۷ ق.ظ
نیکلاس آبرکرامبی و بریان لانگهُرست در کتاب مخاطبان پیشنهاد پارادایم جدید نمایش/ اجرا را بجای پارادایم درآمیختن/مقاومت ارائه کردند. پارادایم درآمیختن/مقاومت توسط استوآرتهال و جان فیسک براساس ساختارگرایی کلاسیک شکل گرفته است. مقاومت و گریز مخاطب در برابر درآمیختن با منافع تجاری. (جان فیسک)
به نظر آبرکرامبی و لانگهرست ساختار درآمیختن/مقاومت مختص نظرات کلاسیک رسانه است و اکنون بوسیله بینظمی مخاطبان این پارادایم سست شده است. با توجه به پیشرفتهای فنی تمایل مخاطبین به چندرسانهایها در برابر سینما و تئاتر اسطوره نظم را ازبین برده و استفاده از متون رسانه را پیچیده و پیشرفتهتر کرده است.
تهیه و تنظیم: سید محمد مهدی حسینی
*******************************************************
نقد و نظارت، اطّلاع رسانى صادقانه و شفّاف، طرح و تبادل آراء و افکار در جامعه