ارتباطات و رسانه

وبلاگ دانشجویان کارشناسی ارشد رشته ارتباطات دانشگاه آزاد تهران مرکز - ورودی 1393

ارتباطات و رسانه

وبلاگ دانشجویان کارشناسی ارشد رشته ارتباطات دانشگاه آزاد تهران مرکز - ورودی 1393

عضویت در خبرنامه

ارتباطات و رسانه

مطالب منتشر شده در این وبلاگ توسط ارتباطاتی‌های دانشگاه آزاد تهران مرکز تهیه شده است.

تیتر هدایتگرخواننده به سوی خبراست. این هدایتگری می‌بایست توام با جذابیت، تازگی و تبلیغ و اقناع باشد. تسلط بر واژه‌ها، دقت در درست‌نویسی و احاطه بر خبر، کلید موفقیت در تیترنویسی است. آن جاکه تیتر بر معنا قرار می‌گیرد، واژه‌ها و کلمات نقش اساسی می‌یابند. تیترنویس باید بر زبان مورد استفاده‌اش مسلط باشد، واژه‌های تازه و باطراوت را بشناسد و جایگاه کاربردی آن‌ها را بداند.

تیتردربسیاری ازروزنامه‌ها عامل موثری در توجه خوانندگان به آن‌هاست. بسیاری ازمردم، روزنامه‌ها را با خواندن تیترهای صفحه اول آن بر روی دکه روزنامه‌فروشی‌ها خریداری می‌کنند. به همین دلیل، صفحه اول اکثر روزنامه‌های ایران به سبک ویترینی و باتیترهای درشت، آرایش می‌شود. درچنین روزنامه‌هایی، بزرگی یا کوچکی تیتر، خودبه خود اهمیت خبر را القا می‌کند. البته باید توجه داشت در روزنامه‌هایی که از سبک‌های دیگر صفحه‌آرایی بهره می‌گیرند، علاوه بر مورد ذکر شده، اولویت خبر را جایگاه تیتر در صفحه تعیین می‌کند.                             

تهیه و تنظیم: فریبا سلطانی
*******************************************************
نقد و نظارت، اطّلاع رسانى صادقانه و شفّاف، طرح و تبادل آراء و افکار در جامعه

                              

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی