شیوههای جدید نگارش تیتر و هدلاین خبری در مطبوعات و تلویزیون
تیتر هدایتگرخواننده به سوی خبراست. این هدایتگری میبایست توام با جذابیت، تازگی و تبلیغ و اقناع باشد. تسلط بر واژهها، دقت در درستنویسی و احاطه بر خبر، کلید موفقیت در تیترنویسی است. آن جاکه تیتر بر معنا قرار میگیرد، واژهها و کلمات نقش اساسی مییابند. تیترنویس باید بر زبان مورد استفادهاش مسلط باشد، واژههای تازه و باطراوت را بشناسد و جایگاه کاربردی آنها را بداند.
تیتردربسیاری ازروزنامهها عامل موثری در توجه خوانندگان به آنهاست. بسیاری ازمردم، روزنامهها را با خواندن تیترهای صفحه اول آن بر روی دکه روزنامهفروشیها خریداری میکنند. به همین دلیل، صفحه اول اکثر روزنامههای ایران به سبک ویترینی و باتیترهای درشت، آرایش میشود. درچنین روزنامههایی، بزرگی یا کوچکی تیتر، خودبه خود اهمیت خبر را القا میکند. البته باید توجه داشت در روزنامههایی که از سبکهای دیگر صفحهآرایی بهره میگیرند، علاوه بر مورد ذکر شده، اولویت خبر را جایگاه تیتر در صفحه تعیین میکند.