نظریه نشر یا اشاعه نوآوری، استاد دکتر میرفخرایی
شنبه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۴، ۰۹:۲۴ ق.ظ
این نظریه اشاعه فرآیند اجتماعی نوآوریها را اعم از ایدهها و شیوههای جدید استفاده از وسایل و چگونگی دستیابی به آنها و نحوه گسترش آنها را در یک نظام اجتماعی بررسی میکند. این نظریهپرداز؛ نوآوری را بهعنوان ایده، عمل، هدف، وسیله و یا انطباق با وضعیت متغیری که شخص آنرا نو فرض میکند تعریف کرده است.
اشاعه از دیدگاه راجرز نوع خاصی از ارتباط است که به گسترش نوآوریها معطوف می شود.
تهیه و تنظیم: نیکو کلینی
*******************************************************
نقد و نظارت، اطّلاع رسانى صادقانه و شفّاف، طرح و تبادل آراء و افکار در جامعه