نظریه اقتصاد سیاسی، استاد دکتر میرفخرایی
دوشنبه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۱۸ ق.ظ
این نظریه تاکید می کند که فرهنگ و جهان بینی به زیر ساخت اقتصادی وابسته است. ساختار و مالکیت رسانه ها و شیوه عملکرد آنها را بازار می سازد.ویژگی بارز اطلاعات رسانه ها ؛ ارزش مادی مبادله پیامهای مختلف و منافع اقتصادی مالکان و تصمیم گیرندگان رسانه است. لذا منابع رسانه ای مستقل کاهش می یابد و تمرکز به سمت بازارهای بزرگتر می رود و بخشهای ضعیف تر و فقیر تر مخاطبان بالقوه نادیده گرفته می شوند.
تهیه و تنظیم: سهیل محمد شفیعی
*******************************************************
نقد و نظارت، اطّلاع رسانى صادقانه و شفّاف، طرح و تبادل آراء و افکار در جامعه