نظریه استفاده و رضایت مندی، استاد دکتر میرفخرایی
پنجشنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۲:۲۹ ب.ظ
رویکرد "کاربردها و خشنودسازی" یا "استفاده و رضامندی"، یکی از مشهورترین نظریات ارتباط جمعی است. در این رویکرد که به مخاطبان رسانهها پرداخته میشود، تأکید میشود که انگیزه مخاطبان در مصرف محصولات رسانهای،رضامندی و ارضای برخی از نیازهای تجربهشده آنان است.
این رویکرد ریشه در پژوهشهای سالهای 1940م در ایالات متحده آمریکا دارد. در این پژوهشها به بررسی مسئله رضامندی که مخاطبان سریالهای احساسی به دنبال آن بودند و کسب میکردند، پرداخته شده بود.
تهیه و تنظیم: مریم شلتوکچی وحسین یعقوبی
*******************************************************
نقد و نظارت، اطّلاع رسانى صادقانه و شفّاف، طرح و تبادل آراء و افکار در جامعه